söndag 2 november 2008

Allt det du tänkte.

Hej.
Musik på min spellista liebling atm. Och lite om låten. Ifall någon skulle vilja lyssna eller så. Fast alla har nog redan hört låtarna. Men jag behöver något att göra. Ledsen.

Håll ditt huvud högt - kent
För att jag ungefär lever för den här låten. Som jag älskat sen jag hörde den första gången. Nu har jag den i bra kvalite vilket gör mig pepp. Jag skulle kunna ligga ensam och bara lyssna på den i nån dag eller två. Och det är bra. Mycket bra.

Anna - Hello Saferide
För att det är världens sötaste text och jag älskar låtar med namn. Hon uttalar Anna så gulligt också. Höstmysgullelåt.

Teenage Dirtbag - Wheatus
För den är töntig. Men den är pepp. Och jag blir verkligen glad av den. Den är sådär amerikansk high school-poppig och det ger mig nostalgikänslor som fan. Och jag tycker den har söt text. HAH.

Man I feel like mold
It's prom night and I am lonely
Low and behold
She's walking over to me
This must be fake
My lip starts to shake
How does she know who I am
And why does she give a damn about
I've got two tickets to Iron Maiden baby
Come with me Friday, don't say maybe
I'm just a teenage dirtbag
baby like you
Sad Lisa - 36 Crazyfists
För den får mig att tänka på Erik. Som är världens finaste person. Som räddar mitt liv varje dag genom att bara existera. Just därför. För att han sjunger "Li" ibland och det kan likagärna betyda Linnea. Åh. Cool jag är som faktiskt bryr mig.
Snö - Laleh
Finaste texten "Jag älskar dig så högt att det hörs" AHH det är så jävla fint! Och den ger mig julkänslor och jag är som alla vet besatt av julen, och musiken är fin. Hennes röst är vacker i den här låten.
Big Isn't Beautiful - King Adora
För jag tänker tillbaka till tiden då det verkligen var såhär. Texten är perfekt för mig som tycker smalt folk är jävligt fint och den är intressant eftersom den visar anorexi ur ett manligt perspektiv. Och han har lite bra röst som låter lite bögig, jag gillare. HAH
Here With Me - Dido
Lol, jag vet. Men det är faktiskt soundtrack till världens bästa tv-serie (Roswell High). Och ah det är något med filmklippen och musiken som typ gör mig väldigt... nedstämd. På ett bra sätt. Jag får visa nångång. Kanske i nästa inlägg.
Take Me Out - Franz Ferdinand
And if you leave here,
You leave me broken.
Just den jävla raden gjorde ett sånt intryck på mig en gång. Jag var full, jag hade ett pendlande humör och helt plötsligt kändes det som att få ett slag i hjärtat (haha jag skrev faktiskt ner det just då) och jag mådde bättre. Därför.

Inga kommentarer: